ABD Büyükelçisi'nden Eygi için taziye mesajı ABD Büyükelçisi'nden Eygi için taziye mesajı

Jüri oylamasında birinci olan Nemo, Spotify'da finalden önceki hafta en çok dinlenen ikinci şarkı olurken, finalin ertesi günü tüm yarışmacılar arasında en çok dinlenen şarkı olmayı başardı.

Finalden ihraç edilen Hollanda'nın 'Europapa'sı ise en çok dinlenen ikinci şarkı oldu. Hırvatistan'dan Baby Lasagna'nın 'Rim Tim Tagi Dim' adlı şarkısı ise en çok dinlenen üçüncü şarkı olarak yer aldı.

İsrail'in şarkısı 'Hurricane' jüri oylarında düşük olmasına rağmen 12 puan alarak genel sıralamada beşinci sıraya yükseldi. Fakat bu yüksek oy oranı, şarkının en çok dinlenenlerden biri olduğu anlamına gelmiyor. Törenden önceki hafta 10. sırada olan şarkı, finalden bir gün sonra sekizinci sıraya yükselebildi.

Spotify ve TikTok'ta şarkı dinlenme ve içerik oluşturma oranları arasındaki farklar:

Jüri oylarında birinci olan Nemo, Spotify'da finalden önceki hafta en çok dinlenen ikinci şarkı olurken, finalin ertesi günü tüm yarışmacılar arasında en çok dinlenen şarkı olmayı başardı.

Finalden ihraç edilen Hollanda'nın 'Europapa'sı ise en çok dinlenen ikinci şarkı oldu.

Hırvatistan'dan Baby Lasagna'nın 'Rim Tim Tagi Dim' adlı şarkısı en çok dinlenen üçüncü şarkı olarak yer aldı.

İsrail'in şarkısı 'Hurricane' jüri oylarında düşük olmasına rağmen 12 puan alarak genel sıralamada beşinci sıraya yükseldi. Fakat bu yüksek oy oranı, şarkının en çok dinlenenlerden biri olduğu anlamına gelmiyor. Törenden önceki hafta 10. sırada olan şarkı, finalden bir gün sonra sekizinci sıraya yükselebildi.

TikTok'ta ise:

Nemo, finalden bu yana 'The Code' ile yüzde 3 bin 245 daha fazla kullanıcının video oluşturmasıyla büyük bir yükselişe imza attı.

Hırvat Baby Lasagna'nın 'Rim Tim Tagi Dim' şarkısı için ise içerik artışında yüzde 372'lik bir performans sergiledi.

Bambie Thug da finalden bu yana yaratılan içeriklerde yüzde 66 ile beşinci en büyük artışı yakaladı.

Bu veriler:

Jüri ve halk oylamasının her zaman popülerliği yansıtmayabileceğini gösteriyor.

Spotify ve TikTok gibi platformların, müzik zevkini ve trendleri takip etmede önemli bir araç olabileceğini ortaya koyuyor.

Eurovision'un sadece bir müzik yarışması olmadığını, aynı zamanda siyasi ve sosyal mesajların da paylaşıldığı bir platform olduğunu bir kez daha vurguluyor.

Kaynak: Haber Merkezi