İzmir'in kuzey güney noktaları arası ulaşım TCDDY ve Büyükşehir Belediyesi ortaklığındaki İZBAN hattı ile doğu batı güzergahı ise Metro ulaşımı ile sağlanıyor. Fakat yeterli gelmiyor tabi ki 4,5 milyon insanın yaşadığı İzmir’in için.

Günün en yoğun yani işe ya da okula gidiş dönüş saatlerinde bilinmez  bir şekilde İzban vagon sayısı eksik geliyor yani 6 vagon . Metro İzban'a oranla daha sık sefer yaptığı için daha az yoğunluk yaşanıyor. Garip olan bir durum da otogara raylı sistem ile ulaşımın sağlanmıyor olması. Büyük şehirler içerisinde belki de sadeceİzmir’de  bu durum yaşanıyor olabilir. Acil olarak şehrin bir çok noktasından otogara gidecek raylı sistem ulaşıma geçilmesi gerekiyor . Modern bir şehire de yakışan bu olmalı zaten. 
Şehir içi araç trafiği de  çok fazla kavşak ve trafik ışığı olması nedeniyle ulaşımda yavaşlamaya sıkışıklığa sebep oluyor. Nedendir bilinmez İzmir battı çıktılara pek rağbet etmiyor. Ana arterlerde sürekli trafik lambası, kavşaklar olması trafiğin akışına engel oluyor.
Bir körfeze sahip olması denizi kullanarak kolay ulaşım olması gerekirken de yetersiz sefer ve  iskeleye sahip olan İzmir deniz ulaşımını kullanmada da sınıfta kalıyor.
Daha bir çok sebep sayabiliriz ulaşımı sıkıntıya sokan.  Durum böyle olunca da doğal olarak İzmirli ilk sorun ulaşım diyor.
Yerel yönetimler, merkezi hükumet ve diğer paydaşlar bir araya gelerek soruna kolay çare bulabilir. Yapılması gereken tek şey bir arada olmayı becerebilmek. Amaç trafik sorununa çözüm bulmak olmalı. Yani İzmir hakkettiği trafik kalitesine ulaşmalı