Buca Belediyesi, teknolojik altyapısını güçlendirerek vatandaşlara daha hızlı ve şeffaf hizmet sunmak amacıyla "Online Başvuru ve Süreç Yönetimi Sistemi"ni hayata geçirdi. Bu sistem sayesinde, belediye ile ilgili işlemler artık dijital ortamda kolaylıkla yapılabilecek.
Dijital hizmetlerin tanıtımı
Yeni dijital hizmetlerin tanıtımı, Buca Belediyesi Afet Koordinasyon Merkezi Seminer Salonu'nda düzenlenen bir toplantıyla gerçekleştirildi. Toplantıya Buca Belediye Başkanı Mimar Görkem Duman, CHP İzmir İl Başkan Yardımcısı Fikret Yıldız, CHP Buca İlçe Başkanı Çağdaş Kaya, belediye meclis üyeleri, Universe Yatırım Şirketi yetkilileri Evren Posacı ve Aykut Saka, muhtarlar, oda ve sivil toplum örgütleri temsilcileri katıldı.
İmar ve şehircilik işlemlerinde ilk adım
Başkan Görkem Duman, dijital dönüşümün ilk etapta İmar ve Şehircilik Müdürlüğü işlemlerinde uygulanacağını belirtti. Duman, "Buca Belediyesi olarak online hizmetleri her alanda sunmayı hedefliyoruz. Bu, vatandaşlarımıza verdiğimiz değerin, teknoloji odaklı ve şeffaf bir belediyecilik anlayışının hayat bulmasıdır" dedi.
7/24 erişim ve kolay takip
Yeni sistemle birlikte vatandaşlar, belediyeye gelmeden 7 gün 24 saat başvuru yapabilecek ve başvurularının hangi aşamada olduğunu anlık olarak takip edebilecekler. Tüm belgelerin e-imza ile dijital olarak arşivlenmesi, fiziksel alan tasarrufu sağlarken, dijital arşivin güvenliği de artıracak. Örneğin, ruhsat başvurularında belgelerin dijital teslimi, vatandaşları yüksek baskı maliyetlerinden kurtaracak. Bu sayede maliyetler azalırken, elde edilen ek gelir Bucalılar için hizmetlerde kullanılacak.
"Bucalılar için hizmette kullanacağız"
Başkan Duman, yapılan dijital dönüşümün vatandaşlara verdikleri değerin bir göstergesi olduğunu vurgulayarak, "Teknoloji odaklı ve şeffaf bir belediyecilik anlayışımız birer birer hayat buluyor" ifadelerini kullandı.
Toplantıda ayrıca, Universe Yazılım Şirketi yetkilisi Aykut Saka, sistemle ilgili detaylı bir sunum gerçekleştirerek katılımcıların sorularını yanıtladı.