2024'ün ilk çeyreğinde yabancı turistlerin kartlı işlemleri ciroda %7, adet bazında %16 arttı. İngiliz kartlar zirvede, Mısır rekor kırdı.

Yabancı kartlı işlemler büyümeye devam ediyor

Türkiye’de yabancı turistlerin kartlı harcamaları, 2024’ün ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre ciroda %7, işlem adetinde ise %16 artış gösterdi. Mastercard’ın yayımladığı turizm trendleri raporuna göre, bu büyüme, özellikle İngiltere ve Mısır menşeli kartlarla yapılan harcamalarda belirgin oldu.

Turistlerin harcama alışkanlıkları

Raporda yer alan bilgilere göre, yabancı kartlarla yapılan harcamalarda en çok paya sahip ülkeler sırasıyla İngiltere (%17), Almanya (%12), ABD (%6), Suudi Arabistan (%5) ve Hollanda (%4) oldu. En çok harcama yapılan şehirler ise İstanbul, Antalya, İzmir, Ankara ve Muğla olarak belirlendi.

Sektörel dağılım ve harcama eğilimleri

Yılın ilk çeyreğinde restoran harcamaları önemli bir artış gösterdi. İngiliz turistler sağlık ve kozmetik sektörlerinde öne çıkarken, Suudi Arabistanlı turistler en çok giyim harcaması yaptı. Sektörel dağılımda giyim %17, sağlık %14, market %14, restoran %13 ve konaklama %12 pay aldı. Şehir dağılımında İstanbul %57 ile başı çekerken, Antalya %15, İzmir %4, Ankara %2, Muğla %2 oranında harcama çekti.

Detaylı ülke ve şehir harcamaları

İngiliz turistler: İstanbul’da restoran harcamalarının %21’ini gerçekleştirdi.

Hollandalı turistler: Antalya’da giyim harcamalarının %16’sını yaptı.

Alman turistler: Büyükşehirlerde restoran (%18), giyim (%16) ve sağlık/kozmetik (%13) sektörlerinde yoğunlaştı.

ABD'li turistler: İstanbul’da mücevherata %15 oranında harcama yaptı.

Öne çıkan diğer veriler

Suudi Arabistanlı turistler, giyim harcamalarında %36 ile liderlik yaparken yüksek hacimli işlemlere de öncülük etti.

Hollandalı turistler İstanbul ve İzmir’de restoran, Antalya ve Ankara’da giyim harcamaları ile dikkat çekti.

Birleşik Arap Emirlikleri’nden gelen turistler, İstanbul’da giyim (%38), konaklama (%12) ve restoran (%11) sektörlerinde yoğunlaştı.

Ukraynalı turistler, İstanbul ve İzmir’de giyim, market harcamaları, Edirne’de benzin ve yakıt harcamalarında artış kaydetti.

Aksa Enerji 2024'ün ilk yarısı net karını açıkladı Aksa Enerji 2024'ün ilk yarısı net karını açıkladı

Azerbaycanlı turistler, İstanbul ve Ankara’da giyim ve sağlık/kozmetik sektörlerinde harcamalarını artırdı.

Bulgaristanlı turistler, Marmara Bölgesi’nde sağlık/kozmetik, market ve giyim alışverişleri ile öne çıktı.

İsviçreli ziyaretçiler, İzmir ve Muğla’da harcamalarını artırırken, Muğla’da yapı malzemesi sektöründe dikkat çekti.

Kaynak: Haber Merkezi