Türkiye, 2024/25 kuru kayısı sezonunun ilk çeyreğinde, ihracat hacmini ve gelirlerini artırarak başarılı bir performans sergiledi. İhracat miktarı 25 bin 461 ton olurken, elde edilen döviz geliri 125,5 milyon dolara yükseldi.

Kuru kayısı ihracatında yüzde 12’lik gelir artışı

1 Ağustos 2024'te başlayan yeni sezonda Türkiye, kuru kayısı ihracatında %12’lik gelir artışı elde etti. Sezonun başında 107 bin tonluk bir rekolteyle yola çıkan Türkiye, 7 bin tonluk stok desteğiyle ihracat hedeflerine uygun bir başlangıç yaptı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, bu sezon için belirlenen 100 bin ton ihracat hedefine uygun bir performans sergilediklerini ifade etti.

Türkiye Kuru Kayısı Ihracatının Ilk Çeyreğinde %12'Lik Artış (1)

Kuru kayısının sağlığa katkıları

Başkan Işık, Dünya Sağlık Örgütü’nün kuru kayısıyı sağlıklı gıdalar arasında gösterdiğini belirterek, bu meyvenin antioksidan zenginliği ve sağlık yararlarına dikkat çekti. Işık, “Kolesterol düşürücü, sindirim sistemini destekleyici ve kasları besleyici özellikleriyle kuru kayısı üretimimizi artırmak için projelere ağırlık vereceğiz” dedi. Türkiye’nin yeni pazar hedefleri arasında ABD, Hindistan, Avustralya, Çin, Japonya, Brezilya ve Güney Kore gibi uzak ülkeler bulunuyor.

En büyük talep ABD, Almanya ve Fransa’dan

Türkiye'nin kuru kayısısına en yüksek talep Amerika Birleşik Devletleri, Almanya ve Fransa’dan geldi. ABD’ye 21,3 milyon dolarlık, Almanya’ya 11 milyon dolarlık, Fransa’ya ise 10 milyon dolarlık kuru kayısı ihracatı yapıldı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, 49 milyon dolarlık pay ile sektör liderliğini korudu.

Türkiye Kuru Kayısı Ihracatının Ilk Çeyreğinde %12'Lik Artış (2)

Melek Yatırımcılar İzmir’de buluştu: Sadece para değil, 'yol arkadaşlığı' Melek Yatırımcılar İzmir’de buluştu: Sadece para değil, 'yol arkadaşlığı'

Çin ve Cezayir’de rekor artışlar

Sezonun ilk çeyreğinde, Türkiye'nin Çin ve Cezayir'e yaptığı kuru kayısı ihracatı dikkat çekici artışlar kaydetti. Çin’e ihracat, %356 artışla 4,7 milyon dolara, Cezayir’e ise %1.329 artışla 6 milyon dolara ulaştı. Ayrıca Hindistan’a yapılan ihracat %221 artışla 3 milyon dolara, Kazakistan’a ise %143 artışla 3,8 milyon dolara yükseldi.

Kaynak: BÜLTEN