Statcounter verilerine göre, Türkiye'de en çok tercih edilen telefon markası, yüzde 28.33 pazar payı ile Apple oldu. Apple'ı, yüzde 22.8 ile Samsung takip ederken, Xiaomi ise yüzde 10.6'lık pazar payı ile üçüncü sırada yer aldı.
Ancak, dikkat çeken bir başka detay ise, yasal olmayan yollarla Türkiye'ye sokulan ve markası belirsiz telefonlar. Bu cihazlar, tek bir markaya ait olmamakla birlikte, Türkiye'deki telefon kullanımında dördüncü sıraya yerleşmiş durumda. Kaçak telefonlar, yüzde 6.06'lık pazar payı ile vivo ve Oppo gibi markaların önünde yer alıyor.
Mobil İletişim Araçları ve Bilgi Teknolojileri İş İnsanları Derneği (MOBİSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kemal Turnacı, kaçak telefon kullanımının artışına ilişkin açıklamalarda bulunmuştu. Turnacı, yüksek vergiler ve taksit sınırlamaları gibi nedenlerin tüketicileri kayıt dışı cihazlara yönlendirdiğini belirtmişti.
Bazı kaynaklar ise Türkiye’deki kaçak telefon sayısının 3.5 milyonu geçtiğini ve bu durumun 30 milyar TL'yi aşan vergi kaybına yol açtığını ifade ediyor.