Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkan Yardımcısı Ahmet Yaşar, bu sorunun çözümü için trafik sigortasında serbest tarifeye geçilmesi gerektiğini savunuyor.

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkan Yardımcısı Ahmet Yaşar, çarpıcı açıklamalarıyla trafik sigortasında köklü değişiklik talep ediyor. Yaşar, trafikte her 100 araçtan 4'ünün kaza yaptığını ve 1.2 milyon kusurlu sürücünün olduğunu belirterek, bu mağduriyetin 22 milyon kazasız sürücüye yüklenmemesi gerektiğini savunuyor.

Türkiye'de trafik sigortasında primleri kim belirliyor?

Bu soru, son zamanlarda TSB Başkan Yardımcısı Ahmet Yaşar'ın yaptığı açıklamalar ile yeniden gündeme geldi. Yaşar, trafik sigortasında serbest tarifeye geçilmesi gerektiğini savunurken, kaza yapan kusurlu sürücülerin yüksek primler ödemesi, kazasız sürücülerin ise daha düşük primlerden yararlanması gerektiğini vurguladı.

Peki, trafik sigortasında serbest tarife ne anlama geliyor?

Mevcut sistemde, trafik sigortası primleri devlet tarafından belirleniyor. Serbest tarife uygulamasına geçilmesi halinde ise sigorta şirketleri, primleri kendi risk analizlerine göre belirleyebilecekler. Bu da, kaza riski yüksek sürücülerin daha yüksek, kaza riski düşük sürücülerin ise daha düşük primler ödemesi anlamına gelecek.

Yaşar'ın açıklamalarına göre, Türkiye'de 28 milyon araçtan 24 milyonunda trafik sigortası bulunuyor. Bu araçların 1.2 milyonu ise kaza yapıyor ve bu kazalardan doğan maliyetler, kazasız 22 milyon sürücüye yükleniyor. Yaşar, bu durumun adil olmadığını ve serbest tarife ile bu sorunun çözülebileceğini savunuyor.

Ancak, serbest tarifenin trafik sigortası primlerinde artışa yol açacağı endişesi de mevcut. Yaşar ise bu endişeleri yersiz buluyor ve geçmişte serbest tarife uygulaması olduğunda primlerin düştüğünü hatırlatıyor.

TOKİ İzmir dahil 47 ilde 346 gayrimenkulü satışa sunuyor TOKİ İzmir dahil 47 ilde 346 gayrimenkulü satışa sunuyor

Trafik sigortasında serbest tarifenin yanında, tahkim sisteminin de gözden geçirilmesi gerektiği savunuluyor. Mevcut sistemde, sigorta şirketleri ile sigortalılar arasında yaşanan anlaşmazlıklar tahkim komisyonlarında çözülüyor. Yaşar, tahkim sisteminin hasar maliyetlerini artırdığını ve bu sistemin zorunlu olmaktan çıkarılması gerektiğini söylüyor.

Sonuç olarak, trafik sigortasında serbest tarife ve tahkim sisteminin geleceği belirsizliğini koruyor. TSB'nin bu konudaki ısrarlı talepleri, sektörde ve kamuoyunda tartışmalara yol açıyor. Serbest tarifenin kimlere fayda sağlayacağı ve kimleri mağdur edeceği ise zaman gösterecek.