Adalet Bakanlığı tarafından hazırlanan Elektronik Tebligat Yönetmeliği yürürlüğe girdi. Yönetmelik hazırlanırken, bilgi güvenliğinin sağlanması, kişisel verilerin korunması, birlikte çalışabilirlik, hizmet kalitesinin sağlanması ve uluslararası standartların sağlanması ilkeleri göz önünde bulunduruldu.
Elektronik tebligatın uygulanmasına ilişkin usul ve esasların belirlenmesi amacıyla hazırlanan yönetmeliğe göre kamu idareleri, özel bütçeli idareler, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, sosyal güvenlik kurumları, il özel idareleri, belediyeler, köy hükmi şahsiyetleri, barolar ve noterler tarafından yapılan bütün tebligatlar e-postayla olacak. Kanunda anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere elektronik yolla tebligat yapılması zorunlu hale getirildi. Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler, elektronik tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanabilecek. Gerçek kişi muhataplar, güvenli elektronik imza vasıtasıyla elektronik tebligat adresi almak için PTT dışındaki hizmet sağlayıcılarına da başvurabilecek.
Tebligatı çıkaracak kurum ve kuruluşlar, elektronik tebligat adresi almak için PTT’ye başvuracak. Yapılan başvuruda, elektronik tebligat adresinin hangi birim ve personel tarafından kullanılacağı da belirtilecek. PTT'nin sorumlu kuruluş olarak yürüteceği çalışma kapsamında, PTT'den vatandaşlık numarasıyla "ptt.net.tr" uzantılı e-posta adresi alınacak ve sisteme kaydedilecek. Böylece tebligatlar, vatandaşların e-posta adreslerine kısa zamanda iletilecek. Kullanıcılar, e-posta adreslerine PTT'nin internet sitesi üzerinden ulaşabilecek. PTT, bu adresleri kayıtlı hale getirerek postanın gönderildiğini ve okunup okunmadığını belgeleyecek sistemin altyapısını hazırladı.
Sistem, yapılacak başvuru üzerine kişiye verilecek e-posta adresini kayıt altına alacak. Gönderinin içeriği depolamaksızın ne zaman gönderildiği, gönderilen hesaba ne zaman düştüğü ve ne zaman okunduğu gibi veriler kaydedilerek ilgili kuruma bildirilecek. Sistem sayesinde kurumlardan çıkacak tebligat, saniyeler sonra ilgilisine ulaştırılacak.
E-TEBLİGAT BEŞİNCİ GÜNÜN SONUNDA YAPILMIŞ SAYILACAK
PTT üzerinden e-posta adresi alan vatandaşlardan ikinci bir adres ve cep telefonu numarası istenecek. Sistemdeki e-postaya tebligat yapıldığında vatandaşlar, SMS yoluyla bilgilendirilecek. Tebligatların sistemdeki adrese ulaşmaması ya da elektronik olarak yapılamaması durumunda fiziki olarak, yani normal posta yoluyla yapılacak. Mevcut durumda posta yoluyla vatandaşların fiziki adreslerine gönderilen tebligatlar, yedinci günün sonunda yapılmış sayılıyor. E-posta yoluyla gönderilen e-tebligatlar ise kişinin e-posta kutusuna ulaştığı tarihten itibaren beş gün sonra yapılmış sayılacak. PTT, elektronik tebligat hizmetinin karşılığında alacağı bedele ilişkin ücret tarifesini, kanun hükümleri çerçevesinde belirleyerek resmi internet sayfasında yayımlayacak.