İZMİR EKSPRES

Orhan Belge: Çeşme, mücevher gibi onu parlatmak bizim elimizde

Çeşme'nin turizm potansiyelini artırmak için uluslararası fuarlara katılımın önemini vurgulayan Orhan Belge, bölgeyi tanıtmak için yoğun bir çalışma gerektiğini söyledi.

Abone Ol

Çeşme Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı ve Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Orhan Belge, Çeşme turizmini uluslararası arenada tanıtmanın bölgenin turizm potansiyelini geliştirmek açısından hayati önem taşıdığını belirtti. Belge, “Çeşme, parlayan bir mücevher gibi. Onu daha da parlatmak bizim elimizde,” diyerek yurtdışında gerçekleştirilen turizm fuarlarının tanıtımdaki rolünü vurguladı.

"Çeşme, Yerli ve Yabancı Turist Oranında Dengeli Bir Profil Hedefliyor"

Çeşme'nin sadece yaz mevsimiyle sınırlı kalmayarak 12 ay boyunca canlı bir turizm merkezi olması gerektiğine dikkat çeken Belge, kış aylarında düzenlenen fuarların hem yurtiçinde hem de yurtdışında önemli fırsatlar sunduğunu dile getirdi. “Şu anda turist oranı yüzde 75 yerli, yüzde 25 yabancı. Amacımız bu oranı yüzde 50 - yüzde 50’ye getirmek,” diyen Belge, Çeşme'nin uzun yıllara dayanan turizm deneyimine sahip olduğunu ifade etti.

"Yurt Dışında Çeşme’yi Tanıtmak İçin Yoğun Katılım Sağlıyoruz"

Çeşme’nin tanıtımı için İngiltere, Hollanda ve Almanya gibi ülkelerdeki fuarlara katıldıklarını aktaran Belge, 5 Kasım’da Londra’daki World Travel Market (WTM) Fuarı'nda birebir görüşmeler yapmayı planladıklarını söyledi. “Çeşme’ye olan yabancı turist ilgisi, uluslararası platformlardaki çalışmalarımızla giderek artıyor,” diyerek İzmir Fuarı, Utrecht Fuarı ve ITB Turizm Fuarı gibi etkinliklere katılacaklarını belirtti.

"Tanıtım Çalışmalarını Sürekli Güncel Tutmalıyız"

Çeşme'nin potansiyelini en iyi şekilde ortaya koymak için sezon öncesinde hazırlık yapılması gerektiğini vurgulayan Belge, “Bu destinasyon, dünya çapında benzersiz bir doğa ve kültürel mirasa sahip. Ancak, tanıtım faaliyetlerimizi ihmal edersek potansiyelimizin altında kalırız,” dedi. Pandemi öncesinde Çin ve İran gibi pazarlarda yapılan tanıtım çalışmalarını hatırlatan Belge, farklı pazarlara da hitap edilmesi gerektiğine dikkat çekti.

"Çeşme İçin Tüm Zamanların En İyi Yılını Yaşatmalıyız"

2025 yılı için iddialı hedefler koyduklarını ifade eden Belge, "Hedeflerimizi her zaman yüksek tutmalıyız. 2019'da ulaştığımız başarıyı tekrar geçmeyi amaçlıyoruz,” diyerek turizmin sezonluk dalgalanmalar yerine sürekli canlı kalmasını sağlamak için erken rezervasyon süreçlerinin önemli olduğunu belirtti. "Bu adımlar, Çeşme’yi sürdürülebilir bir turizm merkezi haline getirecek" dedi.