Netflix, oyun sektöründeki iddialı hedeflerine beklenmedik bir darbe indirdi ve büyük bütçeli oyunlar üretmesi için kurduğu Team Blue stüdyosunu kapatma kararı aldı. Bu gelişme, şirketin oyun stratejisindeki köklü değişikliklerin sinyallerini veriyor.

NASA'nın UFO gizemi: Edgar Mitchell’in UFO'larla yaşadıklarını eşi anlattı NASA'nın UFO gizemi: Edgar Mitchell’in UFO'larla yaşadıklarını eşi anlattı

Netflix'in oyun stüdyosu iki yıl bile dayanamadı

Yalnızca iki yıl önce kurulan Team Blue, Netflix'in mobil oyunların ötesine geçme çabasının bir parçasıydı. Netflix Games çatısı altında faaliyet gösteren stüdyo, çoklu platformlarda yüksek bütçeli (AAA) oyunlar geliştirmeyi hedefliyordu. Stüdyo için önemli isimler, Blizzard Entertainment’tan Chacko Sonny, Bungie ve 343 Industries’den Joseph Staten ile Sony Santa Monica Studio’dan Rafael Grassetti gibi sektörün önde gelen profesyonelleri transfer edilmişti. Ancak, Team Blue'nun kısa sürede kapatılması, büyük hayallerin gerçeğe dönüşmediğini gösteriyor.

Büyük bütçeli projelere veda

Netflix, Team Blue'nun kapanma kararının arkasındaki nedenleri henüz açıklamadı. Ancak stüdyonun faaliyete geçtiği süre boyunca herhangi bir oyun yayınlamamış olması dikkat çekici. Şirketin oyun alanındaki çalışmaları, şimdiye kadar büyük oranda mobil kullanıcılara odaklandı. 70’ten fazla oyuna sahip olmasına rağmen, kaynaklar Netflix abonelerinin yalnızca yüzde 1’inden azının bu oyunları günlük olarak oynadığını gösteriyor.

Team Blue’nun kapanması, Netflix'in oyun stratejisinde nasıl bir yol izleyeceğini merak konusu haline getiriyor. Şirket, konsol ve PC oyunlarına yönelik hedeflerini yeniden gözden geçiriyor olabilir. Netflix’in ilerleyen dönemlerde kendi stüdyolarını devam ettirip ettirmeyeceği ya da üçüncü taraf yayıncılık modeline mi geçeceği konusunda belirsizlik sürüyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ