Alman otomotiv devi Mercedes-Benz, 2023 yılının temmuz-eylül dönemine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin düzeltilmiş faaliyet karı (FAVÖK) yüzde 48 azalarak 2,51 milyar avroya gerilerken, net karı ise yüzde 53,8 düşüşle 1,72 milyar avroya indi. Satış gelirlerinde de geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,7’lik bir azalma yaşandı ve toplam ciro 34,52 milyar avro olarak kaydedildi.
Şirketin üçüncü çeyrek finansal sonuçları, özellikle Çin pazarında lüks araç satışlarının yavaşlaması ve daha düşük fiyatlandırma politikalarına bağlanıyor. Mercedes-Benz Group AG Mali İşler Direktörü Harald Wilhelm, üçüncü çeyrek sonuçlarının beklentileri karşılamadığını belirterek, maliyet düşürme ve verimlilik artırma stratejilerine odaklanacaklarını vurguladı. Şirketin araç teslimatları ise geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 1,4 düşüşle 503 bin 573 adede geriledi.
Çin pazarında sert rekabet
Alman otomotiv üreticileri, özellikle Çin pazarında Tesla gibi ABD merkezli rakipler ile BYD, SAIC ve Geely gibi Çinli markaların yoğun rekabetiyle karşı karşıya. Ülkede sübvanse edilen elektrikli otomobil satışları, yüksek fiyatlı lüks araçların satışlarını gölgede bırakıyor. Bu zorluklar nedeniyle Alman otomobil üreticileri Çin pazarında fiyat düşürme stratejileri geliştirmeyi değerlendiriyor.
Alman otomotiv sektörü zorlu dönemden geçiyor
Mercedes-Benz, Çin pazarındaki bu zorlu süreci atlatmak için yeni stratejiler geliştirebilirken, Volkswagen gibi önde gelen markalar da maliyet azaltma ve fabrika kapatma gibi tedbirleri gündeme alıyor. Enflasyonist baskılar, yüksek enerji maliyetleri ve durgun ekonomik büyüme gibi etkenlerin de sektörü zorladığı belirtiliyor.