GÜNCEL

İlk sekiz ayda tüketici hakem heyetine rekor başvuru

Tüketici hakem heyetlerine bu yılın ilk sekiz ayında yapılan başvuru sayısı 500 bine dayandı. Ayakkabı, kredi kartı gibi birçok alandan şikâyete konu toplam tutar 4,3 milyar lira oldu.

Abone Ol

Tüketici hakem heyetlerine bu yılın ilk sekiz ayında 490 bin 876 başvuru yapıldı ve devreden dosyalarla birlikte 4,3 milyar TL tutarındaki 494 bin 114 uyuşmazlık karara bağlandı. Ayakkabılara yönelik şikâyetler, 66 bin 836 başvuru ile ilk sırada yer aldı.

Ticaret Bakanlığından edinilen bilgiye göre; tüketici hakem heyetleri, tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların adil, hızlı, basit ve olabilecek en az masrafla çözüme bağlanması amacıyla yargı dışı karar merci olarak görev yapıyor.

Yargının üzerindeki iş yükünü önemli ölçüde azaltan tüketici hakem heyetlerine e-Devlet üzerinden de başvuru yapılıyor. Bu yılın ilk sekiz ayında tüketici hakem heyetlerine yapılan başvuru sayısı 490 bin 876'ya ulaştı. Heyetler devreden dosyalarla birlikte 494 bin 114 adet uyuşmazlığı yargıya intikal etmeden karara bağladı. Bu yıl yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 67'si e-Devlet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirildi.

Kredi kartı üyelik ücreti ikinci sırada

Yılın ilk sekiz ayında tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurular ürün ve hizmet bazında değerlendirildiğinde ilk sırada yüzde 13,6 ile (66 bin 836 adet başvuru) ayakkabılara yönelik şikâyetler yer aldı.

Diğer şikâyet edilen ürün ve hizmetlere bakıldığında, kredi kartı üyelik ücretine ilişkin yüzde 5,4 (26 bin 665 adet) ikinci sırada yer aldı. Kredi kartı üyelik ücretini, yüzde 5,01 (24 bin 630 adet) ile kıyafet ve yüzde 4,1 (20 bin 369 adet) ile cep telefonu şikâyetleri izledi.

Başvurular arasında; mobilya şikâyetleri yüzde 3,9 (19 bin 484 adet), internet abonelikleri yüzde 3,2 (15 bin 959 adet) ve GSM aboneliği şikayetleri yüzde 2,6 (12 bin 953 adet) oranla yer aldı. Sektörel bazda ise aynı dönemde en çok yüzde 59,52 (292 bin 203 adet) ile “perakende ticaret” alanında başvuru yapıldı.

Bu alanı yüzde 10,67 (52 bin 392 adet) ile “finansal hizmetler” ve yüzde 9,01 ile (44 bin 261 adet) 'abonelik hizmetleri' sektörlerine yönelik başvurular takip etti.