Eylül ayında ikinci el çevrimiçi araç pazarında Volkswagen, en çok tercih edilen marka olmayı sürdürdü. Model bazında ise binek araçlarda Fiat Egea, hafif ticari araçlarda ise Fiat Doblo öne çıktı. AA muhabirinin elde ettiği verilere göre, geçen ay çevrimiçi platformlarda toplam 357 bin 56 kurumsal ilan yayımlandı. Bu ilanlarda, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6'lık bir düşüş, ağustos ayına göre ise yüzde 1'lik bir artış kaydedildi. Eylül ayında yayımlanan ilanların yüzde 49’u, yani 173 bin 678 adet araç satışı gerçekleşti. Satış adetleri ağustos ayına göre yüzde 4 oranında düşerken, Eylül 2023'e kıyasla yüzde 23'lük bir artış dikkat çekti.

Volkswagen liderliği sürdürüyor

İkinci el çevrimiçi pazarında eylülde en çok tercih edilen marka, 22 bin 241 satışla Volkswagen oldu. Volkswagen, ocak hariç son 8 aydır yılın en çok tercih edilen markası olmayı sürdürerek, bu alandaki liderliğini pekiştirdi. Bu markayı 20 bin 674 satışla Renault ve 19 bin 749 satışla Fiat takip etti.

İstanbul’da fiyat hareketliliği: En çok artan ve azalan ürünler açıklandı! İstanbul’da fiyat hareketliliği: En çok artan ve azalan ürünler açıklandı!

Satış sıralamasında Ford 15 bin 497 ile dördüncü, BMW 10 bin 374 ile beşinci sırada yer aldı. Opel, 9 bin 831, Mercedes-Benz 9 bin 226, Peugeot 8 bin 729, Hyundai 7 bin 812 ve Toyota 6 bin 458 satışla ilk 10'da kendine yer buldu. Eylül ayında satılan 173 bin 678 aracın yüzde 75'i bu 10 markadan oluştu.

Eylül'de binek araçlarda Egea tercih edildi

İkinci el çevrimiçi binek otomobil pazarında eylülde toplam 144 bin 134 satış gerçekleşti. Fiat Egea, 7 bin 371 satışla yine en çok tercih edilen binek araç modeli oldu. Böylece, yılın başından beri en çok tercih edilen binek araçlar arasında liderliğini korumayı başardı. Egea'yı 6 bin 629 ile Renault Clio, 6 bin 339 ile Volkswagen Passat, 6 bin 193 ile Megane, 4 bin 209 ile Toyota Corolla, 4 bin 38 ile Ford Focus ve 3 bin 712 ile Opel Astra takip etti. BMW 3 Serisi 3 bin 467, BMW 5 Serisi 3 bin 393 ve Volkswagen Polo 3 bin 180 satış sayısıyla ilk 10 model arasında yer aldı. Toplam binek araç satışlarının yüzde 34'ünü bu 10 model oluşturdu.

Hafif ticari araçlarda Doblo öne çıkıyor

Eylül ayında çevrimiçi pazarda toplam 29 bin 544 hafif ticari araç satışı gerçekleşti. Fiat Doblo, 3 bin 984 satışla en çok tercih edilen hafif ticari araç modeli oldu. Doblo’yu 3 bin 891 ile Ford Tourneo Courier ve 3 bin 511 ile Fiat Fiorino izledi. Bu modellerin ardından 1.801 ile VW Caddy, 1.658 ile Ford Transit, 1.619 ile VW Transporter, 1.294 ile Renault Kangoo, 1.153 ile Ford Transit, 1.053 ile Citroen Berlingo ve 941 ile Peugeot Partner sıralandı. En çok satılan ilk 10 model, toplam hafif ticari araç satışlarının yüzde 71'ini oluşturdu.

Veri analizi ve pazar gözlemi

Indicata, Türkiye ikinci el çevrimiçi araç pazarını günlük 450 binden fazla veri ile analiz ediyor. Raporda yer alan veriler, 40 binden fazla kurum ve kuruluşun çevrimiçi pazardaki ilanlarına dayanıyor. Bu veriler arasında Sahibinden, Arabam, Letgo ve VavaCars gibi listeleme siteleri ile Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi kurumsal web siteleri de yer alıyor.

Araç ilanları geri çekilme sebepleri arasında, değişen pazar koşullarına göre fiyat revizesi ve satış yer alıyor. Indicata, geri çekilen ilanları ve tekrar yayımlanma süreçlerini de takip ediyor.

Kaynak: AA