ABD'de, Google'ın çevrimiçi arama alanında yasa dışı bir şekilde tekel oluşturduğuna yönelik mahkeme kararı sonrası teknoloji devi, kararın düzeltilmesi adına çeşitli öneriler sundu. Şirketin önerileri, arama motoru seçiminde tüketici ve işletmelere daha fazla esneklik tanınmasını içeriyor.

Google'ın önerileri neler?

Google, mahkemeden, şirketin Apple ve diğer cihaz üreticilerine ödeme yaparak varsayılan arama motoru olma uygulamasına devam etmesine izin verilmesini talep etti. Ancak bu anlaşmaların geçmişe göre daha az kısıtlayıcı olması gerektiğini belirtti.

Şirketin düzenleyici işlerden sorumlu başkan yardımcısı Lee-Anne Mulholland, öneriler arasında Apple cihazlarında otomatik olarak farklı arama motorlarının seçilebilmesi ve Android işletim sistemli cihazlarda birden fazla arama motoru yüklü olmasının bulunduğunu açıkladı.

Sabah, öğle, ikindi, akşam, yatsı namazı saatleri: 16 Ocak Perşembe Kütahya namaz vakitleri Sabah, öğle, ikindi, akşam, yatsı namazı saatleri: 16 Ocak Perşembe Kütahya namaz vakitleri

Mahkeme kararı ve sonuçları

Ağustos ayında, ABD Columbia Bölgesi Bölge Mahkemesi Yargıcı Amit P. Mehta, Google'ın, arama motoru pazarında tekel oluşturduğunu ve bu durumun Apple gibi şirketlerle yapılan anlaşmalar aracılığıyla gerçekleştiğini belirtmişti. Bu kararın ardından Adalet Bakanlığı, Google'ın Chrome tarayıcısını satmaya zorlanmasını talep etmişti.

Mehta'nın vereceği nihai karar, yalnızca Google'ın iş yapış şekillerini değil, aynı zamanda dijital ekonomiyi de yeniden şekillendirebilir. Google, 2023 yılında gelirinin yarısından fazlasını arama ve ilgili işlerden elde etti.

Rakip şirketlere erişim talebi

Hükümet, Google’ın Android işletim sisteminin satışı, arama motorlarıyla yapılan ücretli anlaşmaların durdurulması ve rakip arama motorlarının şirket verilerine erişim sağlaması gibi taleplerde bulundu. Ayrıca Google’ın yapay zeka ürünlerindeki hisselerini elden çıkarması gerektiğini belirtti.

Google, bu taleplerin aşırıya kaçtığını savunarak, daha dar kapsamlı bir düzenleme önerisinde bulundu. Şirket, tüketicilerin tarayıcı seçimlerini her yıl yenileyebilmeleri ve diğer arama motorlarına telefonlarda eşit erişim sağlanması gerektiğini ifade etti.