EKONOMİ - FİNANS

Egeli İhracatçılar | İhracat Hedeflerini 3,5 Milyar Dolara Çıkardı

Son bir yılda Türkiye'ye 2,4 milyar dolarlık dövizi kazandıran Egeli ihracatçılar, Interfresh Eurasia Fuarı'nın İzmir'e gelmesiyle birlikte ihracat hedeflerini büyüttüler.

Abone Ol

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Interfresh Eurasia Fuarı'nın sektör için önemine vurgu yaptı. Fuarın uluslararası düzeyde önemli bir marka haline geldiğini belirten Uçak, Türkiye genelinde 7,8 milyar dolarlık, Ege Bölgesi'nde ise 2,4 milyar dolarlık ihracata katkı sağladığını ifade etti.

Uçak, Interfresh Eurasia Fuarı'nın, Türkiye genelinde 10 milyar dolar, Ege Bölgesi'nde ise 3,5 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmada büyük katkı sağlayacağını dile getirdi.

Fuarda, Türk meyve sebze sektörlerinin vitrini konumundaki Interfresh Eurasia Fuarı'nda 2024 yılında meyvenin taze, kurutulmuş, dondurulmuş ve konserve olmak üzere dört halinin temsil edileceği açıklandı.

Fuarın Genel Koordinatörü Murat Özer, uluslararası ziyaretçi market zincirlerinin sayısının arttığını ve 15'e çıktığını belirtti. Özer ayrıca, 50'den fazla ülkeden alıcıların fuara katılacağını ifade etti.

Özer, Interfresh Eurasia Fuarı'nın 7 yılda sektörde tanınan bir marka haline geldiğini ve dünya çapında birçok alıcının fuarı ziyaret ettiğini vurguladı. Türkiye'nin bu alandaki başarısını gösteren bir fuar olarak Interfresh'in önemine dikkat çekti.

Fuarların ihracata olumlu katkı sağladığı gibi, kent ekonomilerine de büyük katkı sağladığını belirten sektör temsilcileri, fuarların ithalatçı firmalara işletmelerini gösterme olanağı sunduğunu vurguladılar.

Egeli ihracatçılar, Interfresh Eurasia Fuarı ile Türkiye'nin meyve sebze sektöründeki potansiyelini dünya çapında gösteriyor ve ihracat hedeflerini her geçen gün daha da yukarı taşıyorlar.