Bakan Uraloğlu, 2022 yılında yaşanan heyelanın ardından planlanan çalışmaların 1. etabının 7 Kasım 2023'te tamamlandığını hatırlattı. Bu kapsamda, Bolu Dağı Geçişi'nin Kaynaşlı-Abant Kavşakları arasında kalan ve Bolu Dağı Tüneli'ni içeren 23 kilometrelik kesimin İstanbul istikameti, 2024 yılı Temmuz ayında trafiğe kapatılacak. Bu süre zarfında, trafik Abant Kavşağı'ndan D-100 Devlet Yolu'na aktarılacak ve sürücüler otoyola Kaynaşlı Kavşağı'ndan yeniden katılabilecekler. Planlanan çalışmaların 50 günde tamamlanması hedefleniyor.

Heyelan sonrası tünel giriş yapısının betonarme temel üzerine çelik konstrüksiyon imalatı ile uzatılmasının projelendirildiğini belirten Uraloğlu, Bolu Dağı Tüneli'nin her iki tüpünde portal uzatma çalışması yapılacağını açıkladı. Bir tüpün 90 metre, diğer tüpün ise 67 metre uzatılması planlanırken, viyadüklerde 9 adet çelik genleşme derzi değişimi gerçekleştirilecek.

2027 Avrupa Oyunları İstanbul'da düzenlenecek! 2027 Avrupa Oyunları İstanbul'da düzenlenecek!

Bakan Uraloğlu, çalışmaların 1. etabında tünel portalının Ankara yönünün çelik konstrüksiyon ile 370 ton çelik kullanılarak 90 metre uzatıldığını ve böylece tünelin toplam uzunluğunun 3 bin 25 metreden 3 bin 115 metreye çıkarıldığını belirtti. Ayrıca, 3 adet viyadükte depreme karşı özel tasarlanmış sigorta kutulu 5 adet çelik genleşme derzi değişimi yapıldı ve trafiğe kapatılan kesimde üstyapı onarım çalışmaları gerçekleştirildi.

2. etap çalışmalarının Kaynaşlı-Abant Kavşakları arasında kalan 23 kilometrelik kesimin İstanbul istikametinde temmuz ayında başlayacağını açıklayan Bakan Uraloğlu, bu süreçte trafik Abant Kavşağı'ndan D-100 Devlet Yolu'na aktarılacak ve sürücülerin otoyola Kaynaşlı Kavşağı'ndan yeniden katılabileceklerini belirtti. Bu etapta tünel portalının İstanbul yönü çelik konstrüksiyon ile 300 ton çelik kullanılarak 67 metre uzatılacak ve her iki tüp üzerine mühendislik dolgusu yapılarak çalışmalar tamamlanacak. Viyadüklerde depreme karşı özel tasarlanmış sigorta kutulu 4 adet çelik genleşme derzi değişimi yapılacak ve trafiğe kapatılan kesimde beton bariyerler yenilenecek.

Ankara ve İstanbul arasındaki ulaşımı sağlayan önemli güzergahı güçlendirmek ve yenilemek amacıyla yapılan çalışmaların yaklaşık 50 gün sürmesi planlanıyor. Trafik normale döndükten sonra ise mühendislik dolgusu ve gabion yapısının tamamlanması için şerit daraltmaları olabileceği bildirildi.

Kaynak: Haber Merkezi